Pe lângă rolul estetic, modelul de pe banda de rulare (cea care face contact cu solul) a anvelopei este conceput pentru a împlini anumite nevoi ale șoferilor. Fie pentru aderență pe zăpadă sau performanță pe teren uscat, acele modele se încadrează de regulă în 3 tipare: anvelopele simetrice, anvelopele asimetrice și direcționale.
Anvelopele Simetrice
Acestea au un tipar simetric. Indiferent pe ce direcție sunt montate sau rotite, atât performanța cât și tiparul va fi același. Deși anvelope cu acest model au de regulă un preț mai mic, se adaptează mai greu la schimbări și nu vor oferi aceleași performanțe pe teren ud ca cele asimetrice. Aceste modele se găsesc adesea pentru dimensiuni mici (sub R15), autoutilitare și 4×4.
Anvelopele Asimetrice
Pe partea interioară au caneluri adânci pentru a dispersa apa. Pe cea exterioară blocurile sunt mai mari, făcând mai mult contact cu solul și creând o aderență bună pe teren uscat. Este un tipar des întâlnit la anvelopele de vară datorită performanțelor sale.
Acestea trebuie montante într-o anumită direcție pe jante. Urmărește inscripțiile inside (înăuntru) și outside (afară) ca repere atunci când le montezi.
Anvelopele Direcționale
Tiparul formează un V care indică direcția cu care trebuie montată anvelopa. Oferind un plus de stabilitate direcțională, este des întâlnit la anvelopele de iarnă dispersând bine zăpada, dar oferă performanțe bune și pe teren umed.
Nu este recomandat să montezi anvelope cu mai multe tipuri de modele pe aceeași axă. Fiecare oferind performanțe diferite, există riscul derapării.
Mulți nu dau atenție acestor detalii, având nevoie de mașină pentru deplasări de ici colo, dar înțelegând aceste tipare, poți alege anvelopele potrivite pentru stilul sau nevoile tale și să profiți de diversitatea oferită de producători.
Dacă trebuie să îți schimbi anvelopele, hai să stăm de vorbă! Reprezentanții noștri te așteaptă cu o gamă variată de sfaturi și produse.
Super bune informațiile!!!